پاتولـــــوژی

سوالات پاتولوژی پره‌انترنی و دستیاری

درس پاتولوژی یا همان آسیب شناسی در آزمون‌های پره‌انترنی شامل 9 سوال است که درصورت قطبی بودن آزمون پره، معمولا دو سوال بعنوان تراز کشوری از این درس طرح می‌شود.

رفرنسی که وزارت بهداشت برای درس پاتولوژی جهت شرکت در آزمون‌های دستیاری و پره‌انترنی اعلام کرده است، کتاب “پاتولوژی رابینز” می‌باشد.

شما در این صفحه می‌توانید تمامی مباحث مربوط به درس پاتولوژی به‌همراه اهمیت هر مبحث در آزمون‌های پیش‌کارورزی (بر حسب تعداد سوالاتی که در آزمون‌های پنج سال گذشته از آن مبحث طرح شده است) را مشاهده کنید و با انتخاب گزینه صفحه آزمون، از سوالات مبحث مورد نظر خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که تمامی پاسخنامه‌های سوالات درس پاتولوژی بر اساس رفرنس این درس برای آزمون‌های پره‌انترنی و دستیاری آماده و نوشته شده است.

پاتولوژی پیش کارورزی

آزمون‌های مبحث به مبحث

در این بخش سوالات مباحث درس پاتولوژی بصورت آزمون‌های آنلاین در اختیار شما قرار گرفته است. هم‌اکنون می‌توانید با کلیک بر گزینه صفحه آزمون، از مجموعه سوالات مبحث مورد نظر خود استفاده کنید.

حفره دهان و دستگاه گوارش

تعداد سوال: 50

پاسخنامه تشریحی دارد

دستگاه تناسلی زنانه و پستان

تعداد سوال: 33

دستگاه‌های خونساز و لنفاوی

تعداد سوال: 36

کلیه و دستگاه جمع‌آوری کننده آن

تعداد سوال: 28

کبد، کیسه صفرا و مجاری صفراوی

تعداد سوال: 21

استخوان‌ها، مفاصل و تومورهای بافت نرم

تعداد سوال: 22

دستگاه درون‌ریز

تعداد سوال: 23

ریه

تعداد سوال: 26

دستگاه تناسلی مذکر و دستگاه ادراری تحتانی

تعداد سوال: 19

دستگاه عصبی مرکزی

تعداد سوال: 17

پوست

تعداد سوال: 13

پانکراس

تعداد سوال: 3

پاسخنامه تشریحی دارد

رگ‌های خونی

تعداد سوال: 4

پاسخنامه تشریحی دارد

قلب

تعداد سوال: 2

پاسخنامه تشریحی دارد

آزمون‌های جمع‌بندی پاتولوژی

در این بخش سوالات پاتولوژی دوره‌های اخیر آزمون‌های پره‌انترنی بصورت آزمون آنلاین در اختیار شما قرار گرفته است. هر آزمون آنلاین شامل سوالات پاتولوژی چندین دوره پره‌انترنی می‌باشد.

شرکت در این آزمون‌های آنلاین را به دانشجویانی که قصد جمع‌بندی درس پاتولوژی برای امتحان بلاک یا آزمون پره‌انترنی دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

error: Content is protected !!